HiX vernieuwt: Videoconsult
HiX vernieuwt continu. Het zit bovendien vol handigheden die
gebruikers misschien nog niet kennen. Via de HiX update blijft u
op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, tips en tricks. In
deze editie: Videoconsult.
Door de integratie van videobeloplossingen als
Microsoft Teams en WebEx in HiX kunnen zorgverleners hun
patiënten op afstand behandelen. Zij openen het videoconsult
vanuit hun spreekuuroverzicht in HiX, terwijl de patiënt inlogt
vanuit het patiëntenportaal. Zo komt er een veilige verbinding
tot stand, waarbij de zorgverlener direct alle relevante
patiëntinformatie en registratiemogelijkheden bij de hand heeft.
Duurzaam
Door de inzet van videoconsulten draagt uw zorginstelling op een
duurzame manier bij aan het optimaliseren van logistieke
processen. Zo hoeven er minder patiënten naar uw zorginstelling
toe te komen. Bovendien stelt de techniek achter videoconsult
artsen in staat om face-to-face te overleggen met collega’s
binnen en buiten hun organisatie.
Patiënten zien
Een groot voordeel van videoconsulten is dat zorgverleners hun
patiënt daadwerkelijk kunnen zien. Hierdoor kunnen zij de fysieke
en mentale conditie van de patiënt beter inschatten.
Artsen starten het videoconsult eenvoudig
vanuit hun spreekuuroverzicht. De patiëntgegevens in dit screenshot
zijn fictief.
Via mobiel device
Door de integratie van videoconsulten in de app HiX Mobile kunnen
artsen de consulten ook via hun mobiele device voeren. Hiermee
wordt de drempel voor videobellen verlaagd, want zij kunnen het
consult op iedere plek starten. Het mobiele device kan daarbij worden
gebruikt als webcam, terwijl de arts op zijn pc de statusvoering
doet.
Financiële afhandeling gewaarborgd
Voor de zorgverlener geldt bovendien dat ook de financiële
afhandeling van de videoconsulten volledig verwerkt is. Zo
voorziet HiX in een naadloze stroom naar het facturatiepakket.
Voordelen
• Zorg op afstand
• Face-to-face contact
• Integratie met HiX
• Optimalisatie zorglogistiek
• Zelfde tarief als regulier consult
• Financiële afhandeling gewaarborgd
FAQ over videoconsult
Voor de veelgestelde vragen en de antwoorden over videoconsult verwijzen wij u
graag naar de FAQ op onze website:
Meer weten?
Voor meer informatie over het installeren van videoconsult via
HiX Mobile, kunt u contact opnemen met de afdeling
automatisering/ICT van uw zorginstelling. Heeft u vragen naar
aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling
Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.be of
via telefoonnummer +32 3 458 47 37.
Omwille van
privacy gebruiken wij in onze uitingen louter beeldmateriaal met
fictieve gegevens. Aan de informatie en de afbeeldingen, zoals die
in deze mailing worden weergegeven, kunnen geen rechten worden
ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.