HiX update COVID-19 editie 5
Eerder hebben wij u geïnformeerd over onze ICT-ondersteuning in
HiX ten behoeve van de zorg voor patiënten met COVID-19. Met dit
schrijven ontvangt u een update. Heeft u de vorige HiX updates gemist? Klik hier voor de eerste editie, de tweede editie, de derde editie en de vierde editie.
ICD-10-codelijst en Diagnosethesaurus
Op verzoek van de Nederlandse wetenschappelijke verenigingen is
er, in verband met COVID-19, opnieuw een update van de
Diagnosethesaurus gepubliceerd, namelijk versie 3.10. Deze kunt u
downloaden via uw DHD-omgeving.
Tevens heeft het RIVM een nieuwe ICD-10-codelijst gepubliceerd.
Dit betreft versie v15b. U wordt geadviseerd beide versies zo
snel mogelijk te importeren in HiX.
Indien u nog gebruikmaakt van een oudere versie van de ICD-10 en
Diagnosethesaurus, is het geen probleem om een versie over te
slaan en direct de nieuwste versie te importeren. Meer
informatie is te lezen in FAQ FLBZ036 op onze supportsite.
COVID-19 Dashboard Datawarehouse
In een eerdere HiX Update meldden wij dat er in samenwerking met
diverse ziekenhuizen een COVID-19 Dashboard is gelanceerd. Door
het gebruik van dit dashboard door meer dan 25 zorginstellingen
in Nederland en België zijn diverse extra wensen boven water
gekomen. In de afgelopen twee weken is het dashboard verder
ontwikkeld, zodat inmiddels versie 1.4 via de supportsite
beschikbaar is gesteld.
Naast de kerngetallen bevat het dashboard inzichten in
(opgenomen) patiënten met isolatie-indicaties, besmettingen,
verdenkingen en eventueel extra isolatie-indicaties. Uiteraard
zijn er exportmogelijkheden en kan vanuit het dashboard direct
worden doorgeklikt naar de registraties in HiX.
Ondersteuning beheerorganisatie
Ons aanbod blijft staan om uw zorginstelling te ondersteunen bij
beheerwerkzaamheden. Veel applicatiebeheerders hebben een
achtergrond in de zorg en zijn in deze periode weer ingezet in
het primaire proces. Dit gat kan desgewenst door onze consultants
(op afstand) worden opgevangen.
Wij blijven via de reguliere route en op de reguliere momenten
onze software en content uitleveren. Het is van groot belang dat
in uw zorginstelling altijd de laatste hotfix wordt
geïnstalleerd. Zonder de laatste hotfix kunt u onze oplossingen
niet in gebruik nemen. Heeft u
vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan via de reguliere kanalen
contact met ons op.
Meer weten?
Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact
op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.be of
via telefoonnummer +32 34 58 47 37.
Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven, kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.