HiX vernieuwt continu. Het zit
bovendien vol handigheden die gebruikers misschien nog niet kennen.
Via HiX update blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen,
tips en tricks. In deze editie: capaciteitsmanagement.
HiX biedt uitgebreide mogelijkheden
voor optimaal capaciteitsmanagement op strategisch, tactisch en
operationeel niveau, in combinatie met advies van ervaren consultants
in capaciteitsmanagement in ziekenhuizen.
Operationeel capaciteitsmanagement
ChipSoft heeft de dienstverlening op
het gebied van operationeel capaciteitsmanagement uitgebreid met
taakgericht sturen op ontslag. Taakgericht sturen op ontslag heeft
als doel de patiënt niet langer dan medisch noodzakelijk in het
ziekenhuis te laten verblijven. Stuurtaken brengen de activiteiten
van de verschillende betrokkenen binnen het zorgproces in kaart. Op
deze wijze worden logistieke vertragingen in het ontslag beperkt, met
als uiteindelijke resultaat verkorting van de ligduur.
Duidelijker inzicht
Taakgericht sturen op ontslag bevat
een set van rapportages op het gebied van ligduur per afdeling en
inzicht in de reden van vertraging ten opzichte van de voorlopige
ontslagdatum. Daarnaast bevat HiX inrichting, waarmee duidelijker
inzicht verkregen kan worden in de verschillende taken die open staan
voor een patiënt, zodat alle betrokkenen binnen het zorgproces rondom
de patiënt weten wat er wanneer van hen verwacht wordt.
Advies en opleiding
Voor het werken met stuurtaken is een
voorlopige ontslagdatum noodzakelijk. Bovendien betreft het een
andere manier van werken. Wij bieden dus graag advies en opleiding
voor de verschillende betrokkenen om de benodigde veranderingen
optimaal door te voeren.
Tactisch
capaciteitsmanagement
Momenteel
werken we hard aan verdere ondersteuning van tactisch
capaciteitsmanagement. Hoe ziet de verwachte bezetting er de
komende 3 maanden tot een jaar eruit? Wat is de wachtlijst en
zijn er voldoende OK-sessies voor de verschillende
specialisten? Samen met onze consultants bieden wij u een
helder inzicht, zodat u hier als zorginstelling optimaal op
kunt anticiperen. Op dit moment zijn we bezig met een
proefproject om te zien hoe we hier optimaal verder invulling
aan kunnen geven.
Meer weten? Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.be of via telefoonnummer +32 3 458 47 37.
Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter
beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de
afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven,
kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.